Dubaj 2024

Město mnoha možností

Vydáno 11. 10. 2024

Dubaj je rychle se rozvíjející město, které má pokaždé co nabídnout. Cestujete-li do Dubaje opakovaně, musíte mi dát za pravdu, že vás zde vždy něco nového překvapí. Těším se již na příště, co si Dubaj pro mě připraví :)

Dubaj 2024

Přestože se teploty ve Spojených Arabských Emirátech v měsíci září během dne stále drží kolem 40 stupňů celsia, vydali jsme se ve dnech 11.9.-16.9.2024 na FAM trip do Dubaje, na který nás a dalších 8 zástupců českých cestovních kanceláří pozvala centrála Dubai Tourism ve spolupráci s leteckou společností Emirates.

Naše cesta započala shledáním se na pražském letišti Václava Havla, kde jsme se hromadně odbavili do Dubaje a překvapením pro nás všechny byl upgrade z economy do business třídy. Po usednutí do našich přidělených sedadel nám bylo nabídnuto šampaňské, což nám zpříjemnilo čekání na odlet v 16:10 hod. Cesta trvala necelých 6 hodin letu, během kterého se o nás bezchybně starala posádka a mohu potvrdit, že cestování obchodní třídou je opravdový zážitek. V Dubaji jsme přistáli o půlnoci a již na nás v příletové hale čekal řidič, který nás dopravil do hotelu SO/Uptown Dubai, kde jsme strávili následující dvě noci.

První ráno po snídani jsme se setkali s místním průvodcem, který nám dělal společnost až do našeho odjezdu. Velmi milým zjištěním pro nás bylo, že průvodce umí česky a svoji češtinou a výslovností předčil i mnohé Čechy 🙂
Proběhlo krátké seznámení a vyrazili jsme na naši první zastávku tohoto dne a tou byla jedna z nejnovějších atrakcí Dubaje – Sky Views Observatory. Vyhlídka se nachází ve výšce 219,5 m nad zemí a nabízí fascinující výhledy do oblasti Downtown a panorama za ním. Můžete se zde sklouznout po prosklené skluzavce či pro odvážnější je tu procházka po římse Edge Walk.

Pod observatoří se nachází hotel Address Sky View, který jsme navštívili také a posilnili se zde výtečným obědem. Přímo z lehátek u hotelového bazénu se hostům nabízí neskutečný výhled na nejvyšší budovu světa – Burj Khalifa. Další zastávkou byla The Green Planet, tropický deštný prales umístěný v moderní zástavbě Dubaje. Tato zelená exotická oáza je domovem více než 3 000 druhů rostlin a živočichů. Strávili jsme zde zhruba hodinu a já z The Green Planet byla naprosto nadšená, co potom musí říkat na návštěvu děti?! Poté jsme zamířili do muzea budoucnosti (Museum of the Future), které vás nechá nahlédnout za hranice přítomnosti.

Večer jsme se již opět přesunuli zpět na hotel a během cesty autobusem se nám naskytl pohled na osvětlené město a já se nemohla rozhodnout, která část dne je v Dubaji krásnější. Blikající světýlka, osvětlené budovy, jedním slovem nádhera.

Druhý den jsme navštívili známou stavbu Dubai Frame, která se nachází v parku Zabeel.
Svým tvarem připomíná rám obrazu a pomyslně rozděluje dva světy. Směrem na sever z ní můžete pozorovat historickou část Dubaje, směrem na jih poskytuje dech beroucí výhledy na moderní panorama města.

Další zastávkou byla návštěva budovy One Za´abeel, ve které se nachází kanceláře, rezidence, ale také je domovem dvou luxusních hotelů (One&Only a Siro). Hotel One&Only nabízí ubytování v moderních pokojích a apartmá, které definují městský luxus a nabízejí úchvatné výhledy na město. Samozřejmostí je hotelové SPA a řada výborných restaurací, které jsou připraveny i na hosty s dietními emezeními. Součástí hotelu je také největší infinity bazén v UAE umístěný na střeše The Link (spojující budova těchto dvou mrakodrapů). Druhý bazén je umístěný ve 4.patře budovy a nabízí zastíněná místa k relaxaci díky bujnému zelenému porostu.
Siro je luxusní hotel zaměřený na zdravý životní styl a pohyb, který je součástí každodenního života jeho hostů. Nabízí studia na jógu, pilates, spinning, posilovnu a mnoho dalšího k vašemu dokonalému workoutu. Pokoje jsou světlé, prostorné a nabízí možnost pustit si oblíbenou lekci na stěně pokoje a zacvičit si tak v soukromí v kteroukoliv denní hodinu.

Po prohlídce obou hotelů nás řidič autobusu dopravil, během přibližně jedné hodiny, do našeho dalšího ubytování, kde jsme strávili třetí noc, a to přesně do resortu Bab Al Shams, který je umístěný na okraji pouštní krajiny Dubaje. Resort připomíná opevněnou arabskou vesnici a nabízí hostům zcela jiný zážitek. Resort je klidný, nabízí bazény pro dospělé i pro děti, restaurace s pokrmy zaměřenými na různé kuchyně a také salonky. Pro pány je zde speciální salonek nabízející různé doutníky, ke kterým vám barman namíchá vhodný drink a to vše si můžete vychutnat například během pozorování promítaného sportovního utkání. Resort nabízí zdarma svezení na velbloudech či za příplatek výlet do pouště na koni, džípech, let horkovzdušným balonem nad pouští Margham a mnoho dalšího.

Třetí den po snídani jsme se rozloučili s touto pouštní oázou a vydali se zpět do města. Tentokrát jsme se přesunuli k Perskému zálivu, kde u hotelu Atlantis pro nás byl připraven další zážitek v podobě letu balonem. Jednalo se o ukotvený balon, který vynese návštěvníky do výšky až 300 metrů (záleží na počasí a povětrnostních podmínkách). Během letu, který trval přibližně 10 minut, se vám naskytne nejlepší možný výhled na ostrov Palm Jumeirah.
Poté, horkem zcela splaveni, jsme se vydali na prohlídku hotelu NH Collection Dubai a následně Marriott Resort Palm Jumeirah, kde jsme také strávili naše poslední dvě noci v Dubaji. Po prohlídkách jsme měli cca 3 hodiny volno, které jsme využili ke koupání a relaxaci. Bohužel osvěžení se v moři nebylo možné, voda byla natolik teplá, že jediným řešením ke schlazení se byl ochlazovaný bazén u hotelu, kde trávili volný čas převážně všichni hosté. Hotel se nacházel na West Beach, příjemné promenádě na palmě, která je domovem mnoha hotelů a restaurací. Nevýhodou ubytování na palmě je za mě ten fakt, že voda uvnitř palmy nemůže proudit a proto tu je tak nepříjemně teplá a občas přinese i nějaké ty řasy.
Po večeři jsme se vydali na přestavení do divadla La Perle. Celé vystoupení bylo opravdu velkolepé a chvílemi jsem tajila dech nad akrobatickými prvky účinkujících.

Následující a také náš poslední den v Dubaji začal návštěvou mešity a workshopem v Oo La Lab, během kterého jsme si vytvořili náš vlastní parfém. Každý jsme usedli na své pracovní místo, přičichávali k různým vůním a dle našich preferencí si poskládali osobní vůni, kterou jsme si poté také namíchali a odvezli domů. Myslím, že tato zkušenost byla velmi pozitivně ohodnocena jak dámskou částí naší skupiny, tak i pánové nakonec vypadali velmi spokojeně.

Po této vydařené akci jsme se přesunuli na prohlídku hotelu Banyan Tree Dubai, který se nachází na umělém ostrově přímo u kola Ain Dubai a pyšní se 500m dlouhou soukromou pláží. V době naší návštěvy byl hotel plně obsazen, mohli jsme tedy vidět pouze 2-ložnicové Oceanfront Presidential apartmá, kterému opravdu nebylo co vytknout. Banyan Tree Dubai nabízí stravování v několika restauracích, jednou z nich je také japonská restaurace TakaHisa, která byla oceněna v michelinském průvodci v r. 2023 i 2024. Naše skupina si zašla na oběd do restaurace Alizée, která nabízí francouzskou a středomořskou kuchyni. Jednoznačně jsme se všichni shodli, že oběd v Banyan Tree Dubai byl nejlepším jaký jsme během návštěvy a ochutnávání pokrmů v dubajských hotelech měli.

Ačkoliv neradi, museli jsme luxusní zázemí tohoto hotelu opustit, abychom stihli naši poslední zastávku a tou byla návštěva zábavního parku. V celém areálu bylo hned několik zábavních parků, my měli koupené lístky do Real Madrid World, jehož součástí byla drobná výstava pro fotbalové fanoušky tohoto klubu. Celkově na mě zábavní park působil, jako by byl stále v začátcích a snad se časem  jeho nabídka zážitků rozšíří.
Cestou zpět na hotel jsme ještě stihli prohlídku hotelu Voco Dubai the Palm, který patří mezi menší 4* hotely na palmě. Hotel na mě působil velmi uvolněně a příjemně. Strávili jsme zde poslední společné chvíle u večeře a poté už zpět na hotel, kde nás čekalo balení věcí a následující ráno v 5:30 hodin odjezd na letiště.

Dubaj je rychle se rozvíjející město, které má pokaždé co nabídnout. Cestujete-li do Dubaje opakovaně, musíte mi dát za pravdu, že vás zde pokaždé něco nového překvapí. Těším se již na příště, co si Dubaj pro mě připraví 🙂